Monday, May 23, 2011

Nk Mencarut skit today kat sini...


hehehhe mana ada mencarut..x baik hoccay....urmm aku actuallky boring ni... mcm malas nk buat satu habuk apa pon pada hal atas meja bersepah fail2 n dokumen2 yg nk kena semak. tp ada aku kisah????! hehehe gittoohhh.

ermmm aku ni nmpk ja konon sopan berhemah sangat la kan..padahal kadang2 aku suka n teringin nk sepak n sepak (guna kaki) org.. saja suka2 nk lepas geram hahahaha.... x caya? mai sini SJ nk penerajang sekali..wahh gittoh! 

Dulu kemain aku cita2 nk jadi artis. wahh idolaa... nk jadi penyanyi.. mmpo? x mmpooo....huhuhuhuhu xder bakat.... tp azam nk simpan cita2 jadi host tu masih tersemat di qolbu (bak kata kak ogyyyy)

untuk saat ni n detik aku menaip entry ni, tekak aku rasa mcm nk makan pulut durian sangat sangat sangat..mak aku buat pulut deqian sedapp woooo...mai la qumah aku..(mmg x motif hahaha)

Dulu aku suka mandi sungai n pntai.. lani jgn haqap..aku takut sbb bnyk sangat bencana alamm....sat2 sana sat2 sini..aku takuttttt....akut angat angat kennn... kuasa Allah sapa mmpo lawan? 

Dulu aku tgk Tun Mahathir aku kagum gila... aku lihat Nicol David aku bangga, aku tgk Syeikh Muzaffar Syukor (pemes time aku sekolah dulu) turut bangga sikitttt laaa... mula la aku berhangan nk jadi fofular mcm depa ...gila glemer skit aku nii... tp ingat senang nk mncapai kejayaan? semuanya kene usaha..kena mula dengan kegalalan (kesusahan) baru lah kome boleh berjaya..kejayaan manelah dtg bergolek.... 

Dulu masa kecik2 kemain aku asyik tgk power ranger mighty morphine (mcm nama dadah sajork)... minatt..x pernah miss klu setiap sabtu 6.30 ptg x miss lah org kata sampaiaku mmpi jadi power rangers..now nk tgk power rangers pon x dan dah..sbb bz sangat.... 

Dulu zaman kecik2 aku nk apa semua dapat..x da yg x dapat melainkan dapat2 belaka.. la ni nk apa pon baru aku tau betapa susahnya nk dapat sepasang kasut (klu dah bekerja sbb guna gaji sendiri)...dulu kecik mak abah sediakan now dah besar takkan nk harap kat depa lagi kann??

ermmm mcm tu laa..... nk mengeluh pon x guna.. apa yg berlaku adalah pengalaman hidup.. Jujurnya aku takut sangat nk matii... aku takut sangat dengan seksa kubur... sangat sangat sangat takut...... tp mati itu pasti..x seminit lambat n x seminit pon cepat...apa yg boleh buat adalah solat 5 waktu dan beramal tu ja yg aku mmpo... tp aku pon manusia kadang2 lekang dr buat salahh kenn..mntak maaf lah klu buat salah..maaf kan lah diri ku inii....

huhuhuhuh

rindu zaman kanak2.... beswtttttt sangat tmbah2 time raya.... n time mengajiii heavennnn asyik mainnnnnnnn jaaa....


"Dia menurunkan air hujan dari langit, lalu membanjiri tanah-tanah lembah (dengan airnya) menurut kadarnya yang ditetapkan Tuhan untuk faedah makhlukNya, kemudian banjir itu membawa buih yang terapung-apung dan dari benda-benda yang dibakar di dalam api untuk dijadikan barang perhiasan atau perkakas yang diperlukan, juga timbul buih seperti itu. Demikianlah Allah memberi misal perbandingan tentang perkara yang benar dan yang salah. Adapun buih itu maka akan hilang lenyaplah ia hanyut terbuang, manakala benda-benda yang berfaedah kepada manusia maka ia tetap tinggal di bumi. Demikianlah Allah menerangkan misal-misal perbandingan."  Al-Ra'd:17.

maksud ayat : Allah kekalkan benda2 yg bermanfaat kat bumi. kalau tak bermanfaat, akan hilang.
contoh benda bermanfaat ; metal. air (air kan sentiasa ada circle dia. kalau air kering, wap-wap air tersejat jadi hujan)
contoh benda tak bermanfaat ; buih.

hebat tak hebat, Allah buat perbandingan?
*angkat kening.

No comments:

Post a Comment

)